Webinfo je určitě od karty týmu krok do budoucna a správným směrem.
Těžko porovnávat se situací 10 let zpátky, když tehdy mělo smartphone
moožná s bídou 10% účastníků. Ad zapomínání a další neduhy –
nějaký internetový systém každá druhá současná hra včetně
začátečnických jednorázovek. Když ho používám špatně, jsem typicky
sám proti sobě (nezapočítají se mi body, buzeruje mě to na příštím
stanovišti, že jsem přeskočil, nedohledám staré kódy, upřesnítka,
nedostanu včas nápovědu, co jiní ano, …). Dalo by se prostě
předpokládat, že v takové atmosféře není tak zcestné očekávat od
týmů, že už mají zkušenost, že na to myslet je potřeba, a že to pro ně
nebude překážka.
Mimojiné co se týká přesnosti zápisů pro statistiky, beru, že někdy a
pro někoho je karta pohodlnější, ale rozhodně bych oponoval tomu, že vede
k lepším statistikám, kromě těch pár případů několika omylem
ztracených minut. Co týmy, které vzdají a už se jim nechce kartu nikam
nosit nebo svojí „porážku“ někde vystavovat po hře? Co týmy, co kartu
omylem po hře s jinými materiály vyhodí nebo jinak o ni přijdou? A co
takové, co si sem tam pár minut k dobru přimalují?
Info by ale nemělo v duchu TMOU nabízet (nebo ne o moc) víc, než
pasivní záznam, a maximálně pomáhat soustředit se na to podstatné.
Rychlost zadání a možnost rozdělení role orážeče jsou nesporné výhody.
Časy a šifry týmů před námi bych zato rozhodně nedával, a to přesně
z důvodů, které píše Yeti. Ale myslím, že pořadí příchodu na šifře
a jen na té není takový zásah. Ostatně to není žádná
informace, kterou by tým neměl prostředky zjistit pozorováním s dostatkem
odhodlání a alokovaného procesorového času, takže spadá do kategorie
funkcí, ve které by systém hráčům práci objektivně ušetřil a dal víc
prostoru pro soustředění na šifry.
TLDR: webinfo +, QR kódy +, pořadí týmů celkově –, jen příchodu na
aktuální šifře +. Možnost offline zadání nutností. (Vašek)