[20]
Uf, tuto demagogickou reakci jsem nějak nepobral, ale tak hlavně že se ti
ulevilo. ;)
No moment, tys začal tím, že jsi položil rovnítko mezi „ozývají se
hlasy, že na TMOU by se neměla používat GPS“ a „v tomhle státě chce
každý pořád jen něco zakazovat“. Tím jsi podle mě střelil dost mimo.
O to víc, že já v „tomhle státě“ už dobrých deset let nežiju.
Beru to tak, že konzervativní hráči se s GPS nikdy nesmíří a opačný
pohled je pro ně zlo, které je nutno potírat.
Ber si to jak chceš, ale tohle jsi řekl ty, ne já. Vzniklo vlákno
o změně pravidel, lidi začali sdělovat svůj názor, tak jsem taky
přispěl. Rozhodně jsem neřekl, že by GPS byla FUJ a že se mi příčí jí
používat. Řekl jsem, že mě osobně přijde TMOU lepší hra, když je na
ní GPS zakázaná. A existuje spousta šifrovaček, kde bych řekl opak.
Typicky jsou to městské hry.
Podobně jako byly v minulosti zlem stroje pro dělníky, auta pro
drožkaře či kalkulačky pro učitele.
Chápeš rozdíl mezi prací a hrou? Práce má za úkol vyprodukovat
nějakou hodnotu, a tudíž je nutné ji dělat co nejefektivněji, pokrok
vyhledávat a oslavovat. Hra je neproduktivní aktivitou, jejíž cíl je
zábava a osobní rozvoj, a nestává se automaticky lepší využitím všech
dostupných prostředků. Naopak, většinou toho dosahuje vhodným nastavením
nějakých mantinelů.
Ok, sice GPS má každý v kapse, ale budeme se tvářit dál, že něco
takového vlastně vůbec neexistuje a je to velké FUJ, správný šifrař se
přeci MUSÍ místo GPS orientovat podle buzoly a hodinek, jinak to není
šifrovačka.
Tak já budu zase demagogicky opakovat, že každý má auto nebo aspoň
peníze na taxík, ale budeme tvářit dál, že něco takového vlastně vůbec
neexistuje a je to velké FUJ, správný šifrař se přeci MUSÍ místo auta
pohybovat pěšky a MHD, jinak to není šifrovačka.
Asi budeš muset svůj argument „zákaz GPS je špatně, protože je
zpátečnický“ trochu rozvinout.
Vlastně vůbec nechápu, jak se do šifrovaček mohlo dostat dnes již
povinné užití internetu, to mi přijde jako mnohem větší FUJ než
GPS. ;)
Bylo období, kdy to vedlo organizátory k výrobě šifer, které googlení
výrazně vyžadovaly. A to je další příklad toho, že využití pokroku
není pro hru vždy přínosné. Naštěstí to tak už není, a webinfo
považuju za ohromný pokrok proti smsinfu nebo papírové kartě týmu.