Poslední informace pred hrou – dotaz na kodovani mezer
Chci se zeptat, jak rozumet nasledujici vete z poslednich informaci pred hrou.
„Mezery je obvykle do řešení doplnit samostatně. Pokud jsou v nějakém řešení kódovány i mezery, jsou indexovány 0.“
Nechapu, jak to presne interpretovat. Muzete dat nejaky priklad? Dik.
Chci se zeptat, jak rozumet nasledujici vete z poslednich informaci pred hrou.
„Mezery je obvykle do řešení doplnit samostatně. Pokud jsou v nějakém řešení kódovány i mezery, jsou indexovány 0.“
Nechapu, jak to presne interpretovat. Muzete dat nejaky priklad? Dik.
Pokud A=1, B=2 a tak dál, potom převedením čísel na písmena v abecedě (té letošní, bez Q a W) dostaneš z následujícího zadání
18 13 5 18 15 17 9 18 11 20
text SMESORISKU. Mezeru si musíš doplnit samostatně, čili tajenka je SMES ORISKU.
Následující zadání
18 13 5 18 0 15 17 9 18 11 20
obsahuje navíc ještě nulu, která se interpretuje jako mezera, čili vyjde rovnou tajenka SMES_ORISKU a mezeru si do tajenky doplnovat nemusíš.
Ondra (ROFL)
Chcel by som sa vrátiť k tejto téme, vlastne k téme tohtoročných posledných info vo všeobecnosti.
Bolo vôbec potrebné niekde písať o indexovaní nulou, keď sa tento jav vyskytol až na 14. šifre, kam prišli len tímy, ktoré by to zvládli tak či tak? Neudiala sa väčšia „škoda“ tým, že sa množstvo začiatočníckejších tímov zmiatlo?
Informácie o meraní vzdialenosti dvoma prstami na appke mapy.cz a hotovosti na lístky z cieľa mi doteraz nie sú jasné, načo boli.
A vo všeobecnosti – posledné info vo mne vzbudzovali dojem, že nás orgovia vodia za ručičku. Len na ich základe sme pred hrou správne tipli terénnu časť Lesní Hluboké – Tišnov… Chápem, že „kletr“ bolo treba niekam vopchať, ale aj tak…
Posledná vec – prihováral by som sa za jemnejšie formulácie ohľadom lístkov na MHD. Mali sme pocit, že lístky snáď nebudú počas hry treba vôbec – a hneď na dvojke sme sa vracali do centra. Pre ľudí bez českej SIM karty je pomerne ťažké kúpiť si počas hry lístky za behu :)
Kesy
[3] V brněnské MHD jdou koupit (trochu předražené, ale jdou) lístky přímo u řidiče.
[4] Fair enough, myslel som, že to funguje len v šaline (to sme ostatne využili).
[3] Měření vzdáleností prsty na obrazovce se (aspoň nám) docela dost hodilo na 10.
Trochu jsme se v šifře (ehm, hodně) babrali, takže jsme přeměřovali hodně vzdáleností a azimutů a na mobilu to bylo oproti mapě subjektivně o dost komfortnější. (S čímž mohou konzervativnější hráči směle nesouhlasit a výhružně na mě mávat pravítky a štosem map.)
Se zbytkem příspěvku souhlas. Zejména si vybavuju, jak smutné bylo muset nechat odjet šalinu ze startu do centra, protože jsme neměli jízdenky. A když se pak podruhé stalo to samé na Mendláku při přesunu k řece, tak už jsme trochu vrtěli hlavama a utrousili jedno či dvě nepěkná slůvka. Jasně, v obou případech pěší přesun zabere třeba 10 minut, takže o nic nejde, ale pocitově jsme se posledními informacemi v tomto směru cítili mírně zrazeni.
My v zápalu hry jeli jak ze startu do centra, tak z Mendláku k řece načerno. Jejda.
[3] V brněnské MHD jdou koupit (trochu předražené, ale jdou) lístky přímo u řidiče.
V množství, odpovídající tomu, že není Tmou.
Síba
Když mne organizátoři varují před nákupem jízdenek, beru to jako připomenutí, abych si ji pořídil. Děje se to každou chvíli a už si to umíme přeložit do lidské řeči. Znamená to, že přesuny mezi městskými stanovišti jsou tak dlouhé, že je možné je ujít. Na pochodující soupeře podél šaliny pak radostně máváme z okénka. Z letošního doporučení čišela taková naléhavost, že někteří podlehli. Takže jsme pak občas byli Pralinky zvlášť zvlášť. Část mávala, část pochodovala.
Síba
[3] My se snažili měření vzdálenosti aplikovat už na dvojce – např. vzdálenost od zobrazeného objektu k pozici křížku a tak… Tolik ke zmatení posledními informacemi… :/
Celodenní jízdenka v ceně 90,– Kč se vyplatí už při 4 jízdách (a při třech se příliš nepřeplatí – přeplatek lze chápat jako cenu za komfort, že si poprvé cvaknu a už se nestarám).
První jízda je už z nádraží na start, takže už při 2 možnostech svézt se v průběhu hry kousek šalinou se podle mě celodenka vyplatí.
Loni se opravdu nevyplatila, protože se opravovala trať, tak nezbylo, než kopec vyfunět. Ale letos tak kategorické zamítnutí v „posledních informacích“ bylo zcela neopodstatněné.
Velmi bych se pro příští ročníky přimlouval za férovou informací před hrou. A docela rád bych se vrátil do dřívějších dob, kdy se MHD v průběhu hry používalo mnohem víc.
Petr
P.S. a často se také hodí při jízdě do centra na konci hry. Ani letos asi nejela většina zpátky vlakem z Tišnova ;-)
A docela rád bych se vrátil do dřívějších dob, kdy se MHD v průběhu hry používalo mnohem víc.
Já naopak odklon od MHD považuju za velké plus nedávných ročníků. Ještě beru volitelné použití MHD ve smyslu „když to pojede do deseti minut, má cenu počkat, jinak je rychlejší jít pěšky“. Ale zvlášť při obsáhlejší městské části (tak do stanoviště 8, jak tomu bývalo dřív) je to pak pro týmy jiného než dlouhého doletu jen o tom, jestli se jim podaří vyluštit před rozjezdem, nebo jim rozjezd zrovna ujede.
- Yenya
No ja neviem, v tomto ročníku by sme použitím MHD získali… tak 10 minút do centra a 5 na Špilas? Nech nežeriem, dohromady kľudne 20–30 minút. V porovnaní s tým, čo sme stratili na štvorke a iných šifrách, nehovoriac o pomalých presunoch v teréne, je to smiešne. Od štartu po autobus sme prešli okolo šiestich kilometrov (vrátane šplhania na Špilas), ale od autobusu po 10 to bolo dvakrát toľko!