Cena hry, kvalifikace, kapacita
Cena hry je 500 Kč. Hra nemá kvalifikaci. V rozumném
čase po registraci bude stav vašeho týmu změněn na kvalifikován a
po přihlášení do systému se vám na úvodní stránce objeví pokyny pro
zaplacení startovného. Startovné je třeba zaplatit do pátku 14. 10.
Kapacita hry je 300 týmů, přičemž o přijetí do hry rozhoduje čas
příchodu platby na účet hry. Organizátoři si vyhrazují právo udělit
neurčený počet divokých karet.
Smysl hry
Smyslem hry je v týmu projít předem neznámou trasu na základě
luštění předem neznámého počtu šifer. Vyluštěná šifra zpravidla
poskytuje informaci o tom, kde se nalézá další stanoviště s šifrou.
Start, cíl, trasa
- Hra začíná v pátek 4. 11. 2022 v 17:00 v Brně v areálu Nové Zbrojovky a končí
v sobotu 5. 11. 2022 ve 12:00 v blízkosti Brna s dojezdem na Brno
hl. n. do 30 minut.
- Na start přijďte s dostatečným předstihem, abyste si mohli v klidu
vyzvednout startovní sadu a prostudovat startovní informace.
- TMOU úspěšně projde tým, který na základě úspěšného vyluštění
šifer dorazí do cíle; do cíle musí dorazit alespoň dva hráči.
- Šifry na stanovištích jsou zpravidla označeny logem TMOU 23, číslem,
kódovým slovem a logem Instruktorů Brno, zbylo-li na něj místo.
- Není dovoleno přeskakovat stanoviště. Při nalezení nesprávného
stanoviště musí tým nejprve najít předchozí stanoviště a vyřešit
příslušnou šifru. Je povoleno vynechat dílčí šifru (tradičně např. na
startovní multi-šifře), pokud je týmu na základě luštění zřejmé, kam
má pokračovat.
- Každý tým si smí vzít 2 identické kopie šifry,
není-li uvedeno jinak.
- Pokud se ve zprávě vyskytuje informace psaná kurzívou, pak její text
neobsahuje šifru.
- Cokoliv ve hře dostanete, vyluštíte, použijete… může být
důležité i na některém z následujících stanovišť.
- Objeví-li se ve hře nečekaný organizační problém (např. na
stanovišti chybí šifry), oznamte to telefonicky organizátorům (telefonní
čísla budou oznámena v informacích na startu).
- Pokud chcete hru absolvovat s kočárkem nebo vozíkem, kontaktujte
organizátory
TMOUInfo
Nad hrou bdí online systém TMOUInfo, který zaznamenává průchod týmu
hrou a slouží také při nenadálých situacích pro komunikaci organizátorů
s týmem. Bližší informace o TMOUInfu se dozvíte na startu.
Vybavení do hry
- Kružítko, pravítko, úhloměr
- Aktuální verzi
(De)šifrovacího pravítka NaPALM
- Telefon s přístupem k internetu a dostatečně nabitou
baterkou/powerbankou
- Telefon s aplikací mapy.cz; doporučujeme stáhnout aktuální offline
mapu Jihomoravského kraje
- Nůžky, lepidlo, izolepa, buzola, psací potřeby (tenký lihový fix
může být užitečný)
- Reflexní prvky pro pohyb po silnicích ve tmě a mlze
- Co uznáte za vhodné k překonání listopadové noci (světlo, jídlo,
…) a šifer
- Celodenní jízdenka MHD se spíše nevyplatí
Další informace
- Ve hře sa bude používat šestadvacetipísmenná anglická
abeceda, pokud ze šifry nevyplývá něco jiného.
- K přesunům během hry je možné použít pouze vlastního těla a
městské hromadné dopravy (včetně vlaku integrovaného do MHD apod.).
- Je zakázáno použití GPS k orientaci a navigaci během hry. Použít GPS
pro ukládání trasy k jejímu pozdějšímu vyhodnocení po ukončení hry je
možné. Použití mobilních map k navigaci je možné pouze v offline
režimu (tj. na mapě se nezobrazuje aktuální poloha).
- Informace encyklopedického rázu, které tým nezná z hlavy, může
získat libovolným způsobem: z chytrého telefonu, od náhodných
kolemjdoucích, od přítele na telefonu apod.
- Jakákoliv mezitýmová spolupráce při řešení šifer je zakázána,
včetně slučování týmů, výměny hráčů nebo sledování cizího týmu
na další stanoviště.
- Je povoleno poradit cizímu týmu dohledávku na správném místě –
zejména pokud množství týmů znepřehledňuje situaci v místě
vyzvednutí šifry.
- Hráči jsou povinni dodržovat všechna zákonná ustanovení a pravidla
bezpečnosti, předcházet riziku zranění, zejména není dovoleno přebíhat
rušné silnice, vstupovat na soukromé pozemky, do železničních tunelů,
chodit po kolejišti vlaku apod.
- Zdůrazňujeme zákaz vstupu do přírodních rezervací mimo
značené cesty.
- V lesích je zakázáno rozdělávat oheň, ničit porost, rušit zvěř
apod. Je to opravdu důležité!
Přidávání a změna pravidel
- Organizátoři mají právo pravidla měnit, a to z jakéhokoliv důvodu,
i během hry.
Dobré rady
- Početnější týmy mají výhodu. Víc hlav víc ví. Nejste-li
kompletní, snažte se najít před hrou posily.
- Buďte psychicky připraveni na to, že hra je náročná a možná pro Vás
skončí na jednom z prvních městských stanovišť. Nápovědy TMOU
zpravidla neobsahuje.
- Nevzdávejte hru v případě záseku. Jsou známy případy, kdy tým
prošel celou trasu, přestože v některé části ztratil několik hodin.
Překonejte sami sebe. Rekordy v úspěšně překonaných zásecích se dnes
pohybují nad deseti hodinami.
- Zprávy na stanovištích jsou ukryty tak, aby se daly s použitím
upřesnítka poměrně snadno najít (vzhledem k množství jsou většinou ve
větších ochranných obalech s logem TMOU, případně je logo TMOU vylepeno
poblíž jejich úkrytu). Pokud zprávu najít nemůžete, jste pravděpodobně
na špatném místě. Máte-li podezření, že šifry byly ukradeny, volejte
organizátorům.
- Připravte se na jakékoliv varianty počasí. Hodit se také mohou
ochranné obaly (fólie) na šifry v případě deště.
Po hře
- Po hře se uskuteční Potemná – afterparty za účasti orgů
v restauraci. Poloha a čas budou upřesněny.
- Organizátoři TMOU prosí týmy, aby se podělily o své zážitky.
Reflexe hráčů slouží nejen k vyhodnocení ročníku – a kromě toho je
zkrátka fajn zážitky sdílet a šířit.
Buď dobrý Tmář
- Vzhledem k povaze hry není možné kontrolovat dodržování některých
pravidel. Je tedy pouze na Vás, jak férově hru TMOU pojmete. Pokuste se
zamyslet nad následujícími zásadami! Nepodaří se je dodržovat jinak, než
že je přijmete za své. Hráčská etika není samozřejmostí, rádi bychom,
aby Tmáři byli příkladem ve fair play hře.
- Tmář odmítá nápovědu od soupeřících týmů. Neloudí!
- Tmář neposkytuje nápovědu jiným týmům, ani se s nimi nespolčuje
při postupu. Dokáže přátelsky odmítnout i své kamarády
z jiných týmů.
- Tmář se nevzdává po dvou či třech hodinách, kdy šifra nejde
prolomit. Raději najde hospodu nebo vleze do spacáku. Vzdává hru, pokud
hrozí újma na zdraví!
- Tmář odmítá systematické haluzení jako metodu postupu. Neprohledává
kdejaký pomníček a kótu, pokud v ruce nemá ani náznak řešení.
- Přeskočí-li nešťastnou náhodou stanoviště, je nešťastný a
neluští nalezenou šifru. Sebere se, jde hledat a vyluštit šifru
předchozí!
- Pokud Tmáři opravdu došly síly a nápady, hru vzdává. Do dalšího
průběhu hry již nijak nezasahuje.
- Tmář nikdy neluští v nevhodné vzdálenosti od stanoviště –
zejména v jeho přílišné blízkosti. Pokud by svou přítomností
přitahoval ke stanovišti pozornost, klidně odejde i půl kilometru. Toto
platí zejména na kótách, či na stanovištích, kde by přílišná kumulace
luštících týmů přímo u stanoviště mohla mást (či naopak z dálky
nevhodně navigovat) nově příchozí týmy.
- Tmář si nikdy nebere více než určený počet kopií šifry. Opsat (či
jinak namnožit) šifru v týmu je přece součást hry!
- Tmář si hru užívá, když mu to jde, i když mu to nejde.
Poslední úprava: 1. 11. 2022 15:49