Princip
Kvalifikace má charakter samostatné internetové hry, hra startuje
v neděli 10. 10. 2021 v 18:00, končí ve 23:00. Účast
v kvalifikaci je zdarma a není věkově omezena.
Kvalifikační hra má následující strukturu:
- 1. úroveň – 4 šifry, správným řešením 3 z nich postoupíte do
2. úrovně,
- 2. úroveň – 3 šifry, správným řešením 2 z nich postoupíte do
3. úrovně,
- 3. úroveň – 2 šifry, správným řešením 1 z nich postoupíte do
4. úrovně,
- 4. úroveň – 1 šifra, správným řešením postoupíte do
5. úrovně,
- 5. úroveň – 1 šifra, správným řešením dosáhnete konce
kvalifikace.
Systém hry
Použitý systém je podobný tomu, ve kterém probíhala loňská iTmou
(podle které má i jméno) a vypadá takto:
Tento systém vám umožňuje pohybovat se po mapě a
vyzvedávat šifry.
Co systém umí a jak se ovládá?
- Potřebujete webový prohlížeč s povoleným javascriptem.
- Ovládejte systém „jednouživatelsky“, tedy v jednu chvíli pouze
z jednoho zařízení. Při ovládání týmu z více zařízení současně
může uživatelské rozhraní působit zmateně a nekonzistentně. Pasivní
prohlížení rozhraní z dalších zařízení (např. kvůli odkazům na
šifry apod.) je v pořádku.
- Vaše aktuální poloha je značena oranžovým kolečkem.
- Místa, na která lze dojít, jsou označena kolečkem. Kliknutím na
kolečko se na něj přesunete. Tím, jak se pohybujete po mapě, se odkrývají
nová místa, na něž lze dojít. Některá dlouho nenavštívená místa mohou
naopak časem zmizet. Větší kolečka značí křižovatky více cest.
- Obdélníkem je označen tzv. „checkpoint“, tj. místo, na kterém
získáte šifry pro příslušný level a na kterém ukážete získané
odznáčky pro postup dál.
- Pokud si myslíte, že jste na místě, kde lze vyzvednout šifru nebo
odznáček, použijte tlačítko „Hledat“. Použití této akce na místě,
kde nic není, není nijak penalizováno. Snažte se dosáhnout místa co
nejblíže řešení, které jste vyluštili. Věnujte pozornost upřesněním
v dolní části šifry.
- Šifra se může nacházet na více místech, která odpovídají řešení
s upřesněním. Pokud je tedy řešením např. Dopravní hřiště Riviéra,
je pravděpodobné (nikoliv však zaručené), že si šifru můžete vyzvednout
v libovolném bodě dopravního hřiště na Riviéře, na který se
doklikáte.
- Ne všechno je v mapě iTmou vidět. Doporučujeme používat pro
dohledání řešení mapy.cz.
- Na místě, které jste vyluštili z šifry, obdržíte odznáček. Ten se
objeví v dolní části iTmou.
- Organizátoři vám mohou poslat vlastní zprávu.
- Všechny šifry jsou řádně označeny hlavičkou Kvalifikace TMOU 22,
nehledejte šifry v mapě, v samotném systému, ani se jej nesnažte nijak
nabourat.
- Nehaluzte, tj. neprohledávejte okolí náhodných uzlů. Vyzkoušet
několik uzlů v okolí místa, které vám vyšlo, je v pořádku. Zkoušet
různá místa, která vám připadají pravděpodobná, už v pořádku není.
Jakékoli automatizované prohledávání už je úplně mimo a povede
k diskvalifikaci.
- Nezkoumejte systém, javascriptový kód ani síťový provoz na pozadí.
Nikde není ukryta ani šifra, ani žádná užitečná informace.
Jak používat systém na kvalifikaci:
- První sadu šifer si vyzvednete na prvním checkpointu (jeho polohu se
dozvíte při startu hry).
- Řešením šifry je místo, kam na mapě dojdete. Použitím tlačítka
Hledat na správném místě získáte odznáček.
- Poté, co získáte potřebné množství odznáčků (3 pro první
úroveň, 2 pro druhou atd.), dojděte zpět na checkpoint. Představte si, že
tam jsou organizátoři, kteří vám odznáčky zkontrolují a řeknou vám,
co dál.
- Takto získáte další sadu šifer (zadání další úrovně kvalifikace)
a pokračujete v luštění.
- Po zisku posledního odznáčku už nemáte co luštit, systém ale stále
poběží. Můžete se procházet po mapě a čekat na výsledky.
- Po skončení kvalifikace se zde na webu objeví stránka Výsledky
kvalifikace, kde se dozvíte, jak jste si vedli a zda jste se kvalifikovali.
Výsledky nehledejte v systému iTmou.
Pořadí a výběr hrajících týmů
Do hlavní hry se kvalifikuje prvních 247 týmů, dle
pořadí, v jakém dosáhly konce kvalifikace. Pokud celou kvalifikací projde
v čase ukončení méně než 247 týmů (což předpokládáme),
kvalifikují se na základě pořadí i týmy, které vyřešily jen
část šifer.
Pořadí v kvalifikační hře je určeno postupně následujícími
kritérii:
- Dosažená úroveň (čím vyšší, tím lépe).
- Počet vyzvednutých odznáčků poslední úrovně (čím víc,
tím lépe).
- Čas poslední vyluštěné šifry (čím dřív, tím lépe), tedy
posledního vyzvednutého odznáčku.
Pro stanovení pořadí je rozhodující čas, kdy tým vyzvednul odznáček.
Na případná zpoždění, která by byla způsobena přetížením serveru
(např. v poslední minutě hry), nebude brán zřetel. Do konečného
výsledku se započítávají jen vyzvednuté odznáčky, která systém přijal
před časem 23:00.
Po postupu na další úroveň se již žádné vyluštěné šifry
nezapočítávají. Systém umožňuje vyzvednutí i dalších odznáčků,
např. z předchozích levelů, tyto se ale do výsledků nijak nepromítnou.
Pro konečné pořadí se počítají pouze první tři odznáčky z prvního
levelu, první dva z druhého atd.
Pokud některý z kvalifikovaných týmů dodatečně vypadne (např.
nezaplatí včas poplatek nebo se odhlásí), budeme kontaktovat další týmy
dle dosaženého pořadí.
Průběžné pořadí nebude během hry zveřejňováno. Umístění vašeho
týmu se tak dozvíte až po ukončení kvalifikace.
Zadání a řešení
Zadání šifer bude zveřejněno skrze systém po začátku kvalifikace.
V neděli 10.10. 2021 v 17:00 se registrovaným (a
přihlášeným) týmům zobrazí stránka Kvalifikační systém,
která bude obsahovat zběžné shrnutí ovládání systému, poslední
informace a změny a odkaz do systému.
Silně doporučujeme mít k dispozici tiskárnu, letos se obzvlášť hodí
barevná. Šifry lze řešit i přímo na monitoru (popř. s pomocí vhodného
grafického programu); je to však většinou výrazně komplikovanější
způsob než luštění na papíru.
Během kvalifikace je povoleno a doporučeno používat internet.
Fair Play
Na řešení kvalifikačních šifer se smí podílet pouze registrovaní
členové týmu. Jakákoli spolupráce mezi týmy je zakázána! Během doby
kvalifikační hry nediskutujte o šifrách veřejně (např. na ulici, na
internetových fórech, …). Hrajte za každou cenu fér!
Změna složení týmu po kvalifikaci
Složení týmu mezi kvalifikací a hlavní hrou je možné v omezené
míře měnit, např. když se někteří členové týmu nemohou nebo
nechtějí jednoho či druhého zúčastnit. Je ale zakázáno dělit se
účelově, např. kdyby se silný tým rozdělil, aby pomohl do hry
kamarádům, kteří by jinak přes kvalifikaci neprošli. Pokud si nejste
jistí, buďte na sebe spíš přísní (nebo nám napište). Přehazovat
hráče mezi dvěma týmy, které se oba kvalifikovaly,je povoleno.
Divoké karty
Letos se divoké karty běžně neudělují a jsou vyhrazeny pouze testerům
kvalifikace.
Poslední úprava: 30. 9. 2021 09:17