silhouette

VIRTUÁLNÍ MAPA

TMOU -1

Zpět na seznam vláken


Org
Organizátoři (Mila Votradovec) #1 7. 11. 2020 00:50

Diskuse o hernímu systému a virtuální mapě.


PSB
Pirate Space Brno (KRtekTM) #2 7. 11. 2020 12:14

Geniální nápad! Díky hernímu systému to byla příjemná Tmácká noc z pohodlí a tepla domova :) Náramně jsem si to užil a fakt se to povedlo!


PD
Prohnaní divočáci (Fosfor) #3 7. 11. 2020 13:30

Jj, perfekt, dík, to se povedlo:) Nikdo jsme to v týmu neřekli nahlas, ale vždycky to byl trochu „boj“ kdo si bude moct doťapat na další stanoviště;)


G
Garage (tivvit) #4 7. 11. 2020 14:39

Skvely napad, muzu se zeptat na nejake detaily a zajimavosti k implementaci?


VST
Vánek s Tučňákem (Tonda) #5 7. 11. 2020 14:50

Jak už jsem psal soukromě, dávám za systém největší plus! Btw, kdyby nedejbože nemohla být terénní Tmou ani příští rok, můžete to upgradnout a nechat nás běhat po street view. :D


Org
Organizátoři (Mila Votradovec) #6 7. 11. 2020 14:51

[4] Určitě. Backend je napsaný v jazyce Rust (framework Rocket), na frontendu je použitý TypeScript. Mapu vykresluje knihovna Leaflet. Databáze je PostgreSQL, celé to bylo hostované na platformě Heroku. Klidně se ptej dál, co tě zajímá.


G
Garage (tivvit) #7 7. 11. 2020 15:04

[4] Určitě. Backend je napsaný v jazyce Rust (framework Rocket), na frontendu je použitý TypeScript. Mapu vykresluje knihovna Leaflet. Databáze je PostgreSQL, celé to bylo hostované na platformě Heroku. Klidně se ptej dál, co tě zajímá.

Paradni setup :) Na kolika dynos to bezelo? Jak velke instance? Kolik to nakonec stalo? Mate grafy vyuziti zdroju? Resili jste nejak prohledavani mapy (predstavuji si jednou za cas kouknout kolik kdo udelal prohledani a extremy zabanovat rucne)?


Org
Organizátoři (Mila Votradovec) #8 7. 11. 2020 15:20

[7] Založil jsem separátní vlákno pro extra technické detaily (https://www.tmou­.cz/page/discus­sion/thread/54#post-1), ať to tu necháme spíš pro herní/uživatelskou zkušenost.


C
Chlýftým (Set) #9 7. 11. 2020 18:02

Mně to přišlo mega skvělý! Dávalo to tomu mnohem víc pocit „jako na normální šifrovačce“ – hlavně kvůli luštění šifry v kontextu trasy a hledání skutečných dalších míst.

Pár nápadů, kdyby se snad někomu chtělo systém ještě někdy zlepšovat:

  • mít „cílovou obálku“ – připadá mi to význačný symbolický moment, když se jako tým rozhodneme, že skončíme – a otevřeme cílovou obálku. A je pak jasné, že už není cesty zpět. Kdežto teď jsme se taky rozhodli skončit a vedli o tom diskuzi – ale pořád tak trochu hlodal pocit, že bychom ještě mohli luštit.
  • na běžné TMOU je skvělé vidět týmy kolem sebe a mít radost z toho, že jsme došli/potkali spřátelený tým. Nápad – ukazovat tečku s jménem týmu, pokud je třeba ve vzdálenosti 30m vedle týmu – to dává pak mohlo i umožnit věci typu „wow, tady je hodně týmů“, případně symbolický přesun „pojďme se přesunout na luštění kousek vedle, ať nejsme vedle ostatních“ a tak:)
  • je teď trochu zvláštní, jak mizí ta síť, když to používají různí lidé – mně by přišlo v pohodě tam nemít síť a ukazovat vždy jen blízké okolí, kam je možné se posunout (neumožňovat dlouhé skoky).

P
Přizdisráči (Dero) #10 8. 11. 2020 12:40

Systém je super! Už na testování jsme z něj byli unešení a bavilo nás to i na hře, všichni jsme chtěli mapovat a „chodit“ (což na terénní je hře je úplně naopak). Říkal jsem si, že by bylo hrozně cool, kdyby mapa fungovala tak, že si člověk nakliká cestu na další stanoviště a tým (nějaká naše ikonka) se tam začne nějakým relativně pomalým tempem přesouvat.

Mělo by to pár výhod: mohli bychom v týmu „po cestě“ trochu pokecat, občerstvit se, zchrupnout si, … a zároveň bychom byli nuceni víc přemýšlet nad interpretacemi tajenky a báli bychom se jen tak naslepo někam jít, když třeba máme teprve půlku tajenky.


ŠSN
Še stý ne smy sl (Miki) #11 8. 11. 2020 14:48

Ahoj, systém nás také velmi potěšil.

Jeden feature request (pokud hrozí, že bude systém ještě někdy potřeba :)) – bylo by prosím možné uživatele (aktivně) informovat, pokud se aktivuje možnost „Přeskočit šifru“? Takhle bylo nutné ručně obnovovat stránku pro případ, že by najednou prošlo dost týmů.


ŠSN
Še stý ne smy sl (Miki) #12 8. 11. 2020 15:07

Ještě jeden námět k vylepšení: označit nějakým způsobem již vyluštěné šifry (to se teda v lineární šifrovačce hodí asi jen na startu) a bonusy.


FS
Ferne Sterne (Sváťa) #13 8. 11. 2020 16:18

Říkal jsem si, že by bylo hrozně cool, kdyby mapa fungovala tak, že si člověk nakliká cestu na další stanoviště a tým (nějaká naše ikonka) se tam začne nějakým relativně pomalým tempem přesouvat.

To nás taky napadlo a naopak se nám ulevilo, že tomu tak není :). Bojím se, že (na rozdíl od fyzických přesunů, kdy člověk něco vidí, zahřeje se, dojde na záchod…) by to tady byla dost plonková, nudná část hry a spíš bychom vytuhávali. Takhle ta hra měla skvělou dynamiku, neztráceli jsme nit a bavila nás. Za mě hlasuju pro zachování rychlých přesunů :).


FS
Ferne Sterne (Sváťa) #14 8. 11. 2020 16:19

Nápad – ukazovat tečku s jménem týmu, pokud je třeba ve vzdálenosti 30m vedle týmu

To by se mi taky líbilo!


ČR
Černý racek (Ondra) #15 8. 11. 2020 17:18

Říkal jsem si, že by bylo hrozně cool, kdyby mapa fungovala tak, že si člověk nakliká cestu na další stanoviště a tým (nějaká naše ikonka) se tam začne nějakým relativně pomalým tempem přesouvat.

A ještě by to mohlo reflektovat skutečnou průměrnou rychlost přesunů daného týmu, což má Tom Kuča určitě někde naměřené ;)


C1R
C 13a Rozsviť světla (NnqJirka) #16 8. 11. 2020 17:30

Taky to chci hrozně pochválit! Snad jen bych potřeboval vědět, že už nějaké týmy sedí kolem, abych občas pokračoval v neúspěšném prohledávání. U kostela jsme už už chtěli jít hledat někam jinam než jsem to u křoví v rohu našel.


K
kafe (Yeti) #17 8. 11. 2020 17:48

Nám se to v zásadě libílo.

Chození po mapě ‚v reálném čase‘ už měla kdysi Lamí stezka. Jak už zmínili jiní (ať už teoreticky, nebo proto, že to zažili), byl to sice zajímavý prvek, ale někdy akorát zdržoval. Na hře, která trva dva týdny, může posílit strategickou vrstvu, na hře se zkráceným časovým rozpočtem bych ho neuvítal.

Co nám trochu vadilo, byly dohledávky. OK, v Zamilci bych s místní znalostí šel možná trochu jinam, ale byla tam asi tak tři kolečka, která dává smysl zkusit, a jedno z nich funguje. Na Pořící je jich naplácaných přes sebe asi padesát a tajenka nedává jasně bod. Několikrát jsme prohledávání správného místa vzdali a někdo šel jinam do Brna zkusit prohledávat jiné místo na základě nějaké více či méně zhulené reintrepretace tajenky. Nakonec se teda podařilo kliknout, kam Systém chtěl, abychom kliknuli, ale nadšení jsme z toho nebyli.


Org
Organizátoři (Mila Votradovec) #18 9. 11. 2020 10:40

[11] Obnovovat potřeba nebylo, tlačítko se zaktivnilo automaticky. Asi jsme to nenapsali do pokynů dost srozumitelně, pardon.


ŠSN
Še stý ne smy sl (Miki) #19 9. 11. 2020 12:48

Aha, dobře, díky – ale i tak jsem naschvál psal upozornit aktivně (třeba alespoň jednoduchým alertem), tedy abych nemusel na systém v jednom kuse zírat.

Bez nutnosti obnovovat je to pochopitelně lepší, ale podle mě stále příliš uživatelsky nepřívětivé (pokud například paralelně luštíme bonusy, je dost nepříjemné muset stále kontrolovat něco jiného).