Princip
Kvalifikace má charakter samostatné internetové hry, která startuje
v neděli 29. 9. 2024 v 18:00 a končí tentýž den ve
23:00. Účast v kvalifikaci je zdarma a není věkově omezena.
Kvalifikační hra má následující strukturu:
- 1. úroveň – 4 šifry, správným řešením 3 z nich postoupíte do
2. úrovně,
- 2. úroveň – 3 šifry, správným řešením 2 z nich postoupíte do
3. úrovně,
- 3. úroveň – 2 šifry, správným řešením 1 z nich postoupíte do
4. úrovně,
- 4. úroveň – 1 šifra, správným řešením postoupíte do
5. úrovně,
- 5. úroveň – 1 šifra, správným řešením dosáhnete konce
kvalifikace.
Pořadí a výběr hrajících týmů
Do hlavní hry se kvalifikuje prvních 225 týmů dle
pořadí, ve kterém dosáhly konce kvalifikace. Pokud celou kvalifikací projde
v čase ukončení méně než 225 týmů (což předpokládáme),
kvalifikují se na základě pořadí i týmy, které vyřešily jen
část šifer.
Pořadí v kvalifikační hře je určeno postupně následujícími
kritérii:
- Dosažená úroveň (čím vyšší, tím lépe)
- Počet vyluštěných šifer poslední úrovně (čím víc,
tím lépe)
- Čas poslední vyluštěné šifry (čím dříve, tím lépe)
Pro stanovení pořadí je rozhodující čas, kdy systém přijme správnou
odpověď. Na případná zpoždění, která by byla způsobena přetížením
serveru (např. v poslední minutě hry), nebude brán zřetel. Do konečného
výsledku se započítávají jen správná řešení, která systém přijal
před časem 23:00.
Po postupu na další úroveň již není možné odesílat řešení
z nižších úrovní.
Pokud některý z kvalifikovaných týmů dodatečně vypadne (např.
nezaplatí včas poplatek nebo se odhlásí), budeme kontaktovat další týmy
dle dosaženého pořadí.
Průběžné pořadí nebude během hry zveřejňováno. Umístění vašeho
týmu se tak dozvíte až po 23:00.
Průběh kvalifikace
V průběhu kvalifikace budou mít přihlášené týmy v menu přístupnou
stránku Hrát kvalifikaci, kde budou zveřejněny šifry pro
aktuální úroveň, ve které se přihlášený tým nachází, a kde bude
možné odevzdávat hesla pro tuto úroveň.
Hesla jsou česká podstatná jména v prvním pádě jednotného čísla,
pokud ze šifry nevyplývá opak (např. kurzivním textem). Diakritika
a velikost písmen nehrají roli. Šifra může mít více správných
řešení, v takovém případě systém přijme všechny alternativy.
Na stránce bude také zobrazena historie akcí týmu – odevzdávaná
správná i nesprávná hesla a postupy na další úroveň.
Výrazně doporučujeme mít k dispozici tiskárnu. Šifry lze řešit
i přímo na monitoru (popř. s pomocí vhodného grafického programu), je to
však většinou výrazně komplikovanější způsob než luštění na
papíru.
Každý tým má limit 20 odpovědí (správných a špatných dohromady)
celkově pro všechny úlohy. Po zadání 20. odpovědi už není možné dále
odpovídat. Po zadání špatné odpovědi je možné další odpověď zadat
nejdříve za 10 sekund. Za špatné odpovědi nejsou udělovány žádné
jiné penalizace.
Další informace
- V kvalifikaci se používá TMOU 25 Pomůcka (stejná jako později pro hlavní
hru). Upozorňujeme zejména na fakt, že je zde
pětadvacetipísmenná abeceda s písmenem Ch a bez písmen
Q a W; Ch se tedy vždy počítá jako jedno písmeno.
- Je povoleno používání internetu s výjimkou
následujícího bodu.
- Je zakázáno použití velkých jazykových modelů a
nástrojů na nich založených.
- Jakákoliv mezitýmová spolupráce při řešení šifer je zakázána,
včetně slučování týmů nebo výměny hráčů během kvalifikace.
- Během kvalifikace nediskutujte o šifrách veřejně (např. na ulici, na
internetových fórech, …).
- Hrajte za každou cenu fér!
Změna složení týmu po kvalifikaci
Složení týmu mezi kvalifikací a hlavní hrou je možné v omezené
míře měnit, např. když se někteří členové týmu nemohou nebo
nechtějí jednoho či druhého zúčastnit. Je ale zakázáno dělit se
účelově, např. kdyby se silný tým rozdělil, aby pomohl do hry
kamarádům, kteří by jinak přes kvalifikaci neprošli. Pokud si nejste
jistí, buďte na sebe spíš přísní (nebo nám napište). Přehazovat
hráče mezi dvěma týmy, které se oba kvalifikovaly, je povoleno.
Poslední úprava: 29. 9. 2024 11:09